Klachtenregeling

Klachtenregeling

We doen er bij Kanteel alles aan om jou en jouw kind(eren) een zo prettig mogelijke tijd te geven. Wanneer je daar misschien niet helemaal tevreden over bent, horen we dat graag. Heb je een vraag of juist een klacht, bespreek deze dan eerst op de locatie of met de medewerker met wie je in contact bent. Kom je er samen niet uit dan is de manager van de locatie je volgende aanspreekpunt. Ook onze managers zijn erop gericht om een eventuele klacht zo goed mogelijk met jou samen op te lossen.

Mocht de klacht onverhoopt toch blijven bestaan, dan kun je gebruik maken van onze klachtenregeling voor officiële klachten. Een officiële klacht kun je op twee manieren indienen:

Via de website
Onder de knop ‘contact’ maak je gebruik van het contactformulier. Vink in het keuzemenu aan dat het om een klacht gaat en laat ons via een beschrijving van de klacht weten wat er mis is gegaan.
Daarbij is het belangrijk dat je benoemt of je de klacht al hebt besproken en wanneer en om welke vorm van opvang het gaat (Kinderdagverblijf / Peuterarrangement / Tussenschoolse opvang / Buitenschoolse opvang.)

Schriftelijk met een klantenkaart
Deze kaarten zijn op al onze locaties beschikbaar. Wanneer je een officiële klacht indient, streven wij ernaar binnen vijf werkdagen contact met je op te nemen om tot een goede oplossing van de klacht te komen. Over alle bij ons ingediende officiële klachten leggen wij jaarlijks verantwoording af aan de toezichthoudende GGD ’s.

Daarnaast is onze officiële klachtenregeling goedgekeurd door de CCR, de Centrale Cliëntenraad. Komen we er samen uiteindelijk niet uit, dan bestaat nog de mogelijkheid om de klacht in te dienen bij het Klachtenloket van de Geschillencommissie Kinderopvang;  https://www.klachtenloket-kinderopvang.nl/ouders/.

Kanteel is hierbij aangesloten voor bemiddeling bij klachten die we niet zelf met onze klanten tot een oplossing hebben kunnen brengen. Je klacht komt dan eerst terecht bij het Klachtenloket. Daar wordt door een commissie bemiddeld tussen jou als ‘klager’ en de organisatie Kanteel. Het Klachtloket brengt vervolgens advies uit over de te nemen stappen. Wanneer dit niet tot tevredenheid leidt, kan de klacht tot slot worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Kinderopvang zelf https://www.degeschillencommissie.nl. Deze commissie onderzoekt de klacht grondig en doet een bindende uitspraak waar zowel Kanteel als jij zich aan moeten houden.

Klachtenloket Kinderopvang, Postbus 96802, 2509 JE Den Haag, 0900-1877  (€0,20 per gesprek). Geschillencommissie Kinderopvang, Bordewijklaan 46, 259 1XR Den Haag, 070 - 310 53 10.

Voor een uitgebreide beschrijving van de klachtenregeling van Kanteel Kinderopvang verwijzen we je naar de Algemene Voorwaarden van Kanteel Kinderopvang.

Klachtenverslag Kanteel 2016
Klachtenverslag Kiobra 2016

Jaarverslagen Klachtencommissie 2016
Kanteel Kinderopvang Den Bosch e.o
Kanteel Peuterarrangementen
Kanteel Kinderopvang Uden e.o

Heb je vragen over onze opvangvormen of onze locaties?

Wij staan je graag te woord.

Bezoekadres Kanteel
Berlicumseweg 8G
5248 NT Rosmalen
Bekijk op Google Maps

Postadres Kanteel
Postbus 334
5240 AH Rosmalen
E: relatiebeheer@kanteel.nl

Bereikbaarheid
Voor algemene vragen zijn wij op kantoortijden bereikbaar op tel. (073) 850 78 50

Voor vragen over
Plaatsingsmogelijkheden:
(073) 851 99 99
Kinderopvangtoeslag:
(073) 850 78 49

Contactformulier

Over welk onderwerp wil je contact hebben? Geef het hieronder aan.

Bel me terug

Vul onderstaand formulier in en we bellen je z.s.m. terug